Informatsioon patsientidele
1. Inimestele, kes saabuvad implantatsioonile
- Saabudes operatsioonile, mis viiakse läbi üldnarkoosi all, on vajalik hoiduda tarbimast toitu kuus tundi enne operatsiooni ning vedelikke neli tundi enne operatsiooni. Samuti on vajalik hoiduda suitsetamisest ning närimiskummi närimisest.
- Vähemalt 10 päeva enne operatsiooni ei tohi tarbida verd vedeldavaid ravimeid (aspiriin, marevan jne.). Palume eelnevalt konsulteerida oma raviarstiga.
- Operatsiooni päeval ei tohi teil olla külmetust (nohu, köha, palavikku); operatsioon ei ole soovituslik ägedate põletikuliste nahahaiguste ning menstruatsiooni korral. Vajadusel võtke ühendust oma raviarstiga ning paluge tõsta operatsioon edasi.
- Me ei soovita peale kahetunnist operatsiooni osaleda liikluses või istuda rooli. Haiglast peaksite te lahkuma ainult teid saatva isiku järelvalve all. Palume Teil eelnevalt kokku leppida, et teile lähedane inimene viiks teid peale operatsiooni turvaliselt koju.
2. Isikuandmete kaitse Implanttihoito
Implanttihoito töötleb isikuandmeid vastavalt Eesti isikuandmete kaitse seadusele ja Euroopa andmekaitse üldmäärusele.
1. Töötleme oma patsientide ja klientide isikuandmeid vastavalt meditsiiniteenuste pakkumise seadusele, ravikindlustuse seadusele ja ravimiseadusele. Töötleme tööle kandideerijate ja töötajate andmeid isikuandmeid töölepinguseaduse alusel. Inimese terviseandmed on eriline isiklike andmete liik.
2. Kogume isikuandmeid teatud eesmärkidel, milleks on peamiselt meditsiiniliste teenuste osutamine oma patsientidele ja klientidele, ning neid andmeid eikasutada muudel eesmärkidel. Kui me kavatseme teie isikuandmeid täiendavalt töödelda muul otstarbel kui sellel eesmärgil, milleks need algselt koguti, edastame teile asjakohase teate andmete edasise töötlemise eesmärkide kohta ja me ei töötle neid muudel eesmärkidel kui see, milleks te oma nõusoleku andnud olete.
3. Isikuandmete kogumisel piirdume rangelt andmetega, mis on vajalikud oma patsientide ja klientide meditsiiniteenuste osutamiseks. Kandidaatide ja töötajate isikuandmete kogumise eesmärk on värvata vajalikke töötajaid ja sõlmida tööleping Implanttihoito’ga.
4. Ebaõigete (valede) isikuandmete tuvastamiseks ja parandamiseks palume aeg ajalt oma patsientidel, klientidel ja töötajatel kinnitada isikuandmete õigsust.
5. Isikuandmete säilimise kestvus
- Patsientide ja klientide hambaravi ravikaarte säilitame kuni 110. aasta möödumiseni patsiendi või kliendi sünnikuupäevast.
- Tööle kandideerinud inimeste CV’sid, kellega ei ole töösuhet sõlmitud, säilitame üks aasta alates eitava otsuse vastuvõtmist (aluseks on võrdse kohtlemise seadus),
- nende isiklikud andmed aga – konkursi lõpuni.
- Töötajatega sõlmitud töölepingud säilitatakse kuni 10 aastat alates nende lõpetamisest.
- Kirjad ning raamatupidamisdokumendid mis saadetakse Implanttihoito’sse säilitatakse 7 aastat.
6. Isikuandmeid töödeldakse turvaliselt, kaitstes neid omavolilise või ebaseadusliku töötlemise eest, juhusliku kadumise, hävimise või kahjustamise eest. Me edastame meile teadaolevaid isikuandmeid kolmandatele osapooltele ainult õigusaktidest tulenevatel juhtudel.
7. Esitades meile oma isikuandmed, annate te sellega meile loa nende töötlemiseks. Kui isikuandmed saavad meile teatavaks muul viisil, edastame me teile ühe kuu jooksul teavet isikuandmete töötlemise kohta, välja arvatud juhul, kui:
- teil on see teave juba olemas,
- teavet on võimatu esitada või see nõuab ebaproportsionaalselt palju jõupingutusi (näiteks teadusuuringute ja statistika puhul),
- isikuandmete saamine või avaldamine on ette nähtud seadusega või
- isikuandmete suhtes kehtib konfidentsiaalsuse kohustus.
Meie poolt edastatavas teatises teie isikuandmete töötlemise kohta, kui isiklikud andmed ei ole saadud isikult endalt, säilitatakse järgmine informatsioon:
- meie andmed vastutava töötlejana
- meie andmekaitseametniku andmed
- töötlemise õiguslik alus ja eesmärk
- isikuandmete liigid
- teave õigustatud huvi kohta
- isikuandmete saajad
- andmete säilitamise periood
- edastamine kolmandasse riiki
- isikuandmete allikas
- automatiseeritud lahendused ja spetsialiseeritud analüüs
8. Fertilias AS-i klientidel, patsientidel, tööle kandideerijatel ja töötajatel on nii isikuandmete kogumise ajal kui ka andmete mitte-kogumise ajal järgmised õigused:
- õigus taodelda ligipääsu isiku enda isikuandmetele;
- õigus nõuda andmete parandamist;
- õigus nõuda andmete kustutamist;
- õigus piirata isikuandmete töötlemist;
- õigus esitada vastuväiteid isikuandmete töötlemisele;
- õigus nõuda isikuandmete edastamist;
- õigus nõuda, et isiku suhtes ei tehtaks otsust, mis põhineb automatiseeritud töötlemisel;
- õigus nõusolek tagasi võtta;
- õigus esitada kaebus andmekaitseinspektorile;
Ülaltoodud tingimuste täitmise eest vastutab Implanttihoito.
Isikuandmete kaitsega seotud küsimustes, isikuandmete töötlemisega seotud kaebustega on võimalik pöörduda Eesti Andmekaitse Inspektsiooni poole.
Kõik patsiendi andmed säilitatakse turvaliselt vastavalt üldisele andmekaitsemäärusele (EL-i määrus 2016/679, 27. Aprill 2016, või GDPR – üldine andmekaitsemäärus)3. Kaebuste läbivaatamise kord
A. Üldised nõudmised
- Läbi vaadatakse ainult mitteanonüümsed kaebused
- Vastus edastatakse ainult kaebuse esitanud inimesele, keda teenindas Implanttihoito
- Kaebuse (pretensiooni) korral peab töötaja kutsuma vastava üksuse eest vastutava töötaja
- Kõiki kaebusi ja avaldusi säilitab administraator
- Kirjalikus (elektroonselt) vormis esitatud kaebusele vastatakse kahe nädala jooksul
B. Kaebuste registreerimine
- Kõik kaebused, avaldused ja vastused registreeritakse ja säilitatakse administraatori poolt
- Suulise kaebuse korral, lisatakse lisaks kaebuse esitaja isiklikele (kontakt) andmetele, kirjalik avaldus kaebuse sisu ja vastuse kohta (koostab vastutav töötaja). Soovi korral edastatakse ka kirjalik vastus.
C. Suuliste kaebuste menetlemise kord
- Kirjalik avaldus suulise kaebuse kohta edastatakse vastust koostavale töötajale. Kaebuse sisule vastavalt kutsub ta kohale vastutava töötaja.
D. Kirjalikult edastatud kaebuste menetlemise kord (e-posti teel)
- Vastavalt kaebuse sisule edastatakse see ülevaatuseks vastutavale töötajale, kes vastavalt vajadusele algatab sisemise uurimise või annab viivimatamult vastuse.
- Vastutav töötaja korraldab kaebusega seotud seletuskirjade kogumise ja arutelu juhtunu kohta.
- Pärast arutelu koostatakse vastus, mis saadetakse tähitud kirjana (või elektroonselt) inimesele, kes esitas kaebuse. Arutelusse võib kaasata ka kaebuse esitaja (sõltuvalt kaebuse olemusest).
- Vastutav töötaja on kohustatud informeerima kaebuse esitajat võimalusest pöörduda sõltuvalt kaebuse sisust kas Sotsiaalministeeriumi või Eesti Haigekassa poole.
E. Kõikidel isikutel, kes on külastanud haiglat või kliinikut Fertilitas AS, on õigus esitada kaebus või tagasiside ka anonüümselt.
- Me ei esita ametlikku vastust anonüümsetele kaebustele.